- Sekiranya terdapat sebarang pemulangan lebihan peruntukan :
- i. Jika pemulangan ke JPN, cek hendaklah dibuat atas nama
- PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI KEDAH
PELAWAT
We have 214 guests and no members online
PERINGATAN MESRA
- ii. Jika pemulangan ke KPM, cek hendaklah dibuat atas nama
- AKAUNTAN NEGARA MALAYSIA-KPM-T
BORANG TUNTUTAN PERJALANAN (TNT ) TERBAHARU BERTARIKH 1.1.2024
- BORANG TUNTUTAN BARU (EXCEL)1.1.2024
- BORANG TUNTUTAN BARU(WORD)1.1.2024
- TUNTUTAN ELAUN PERJALANAN KE LUAR NEGERI (EXCEL)
- TUNTUTAN ELAUN PERJALANAN KE LUAR NEGERI (WORD)
- PINDAAN PEKELILING WP 1.4 KADAR DAN SYARAT TUNTUTAN ELAUN, KEMUDAHAN DAN BAYARAN KEPADA PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM KERANA MENJALANKAN TUGAS RASMI (TIDAK TERMASUK TENTERA DAN POLIS)
KALENDAR

SISTEM eSPKWS
SEBARANG ADUAN ATAU PERTANYAAN MENGENAI PERMASALAHAN SISTEM eSPKWS SILA EMAILKAN KE ALAMAT EMAIL jpnkdh.espkws@moe.gov.my
PERMOHONAN BANTUAN PERSEKOLAHAN KHUSUS ASRAMA BAGI BANTUAN MAKANAN ASRAMA SERTA BANTUAN PERJALANAN DAN PENGANGKUTAN MURID ASRAMA, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA TAHUN 2025
PEMAKLUMAN TARIKH AKHIR PENGHANTARAN BORANG TUNTUTAN PELARASAN BANTUAN PERSEKOLAHAN (PCG) 2025 - 19/06/2025
Merujuk kepada SPK Bil.1 Tahun 2021 (Bab C): PROSEDUR TUNTUTAN PELARASAN, semua sekolah adalah WAJIB melaksanakan tindakan pelarasan peruntukan sebenar yang layak diterima oleh sekolah bagi tahun semasa berdasarkan enrolmen murid pada 28hb Mei 2025 memandangkan 1 Jun 2025 adalah dalam tempoh Cuti Penggal 1 Sesi Persekolahan Tahun 2025/2026. Pelarasan ini dibuat bagi memastikan tidak berlaku keciciran, pembetulan atau pindaan data selepas tarikh penutupan Sistem e-Bantuan (Sistem eB).
Untuk makluman pihak sekolah, tarikh akhir penghantaran Borang Tuntutan Pelarasan Bantuan Sekolah (PCG) Tahun 2025 ke Unit Akaun, JPN Kedah adalah pada @ sebelum 19 Jun 2025.
Pihak sekolah perlu mengambil perhatian bahawa selepas tarikh akhir penghantaran, pihak kami TIDAK AKAN MEMPERTIMBANGKAN sebarang kes keciciran data tuntutan pelarasan untuk pembayaran. PTJ berkenaan hendaklah bertanggungjawab sepenuhnya terhadap implikasi keciciran tersebut.
Sila muat turun untuk maklumat lanjut : -
TEMPLAT KONTRAK PERJANJIAN, SURAT SETUJU TERIMA, SPESIFIKASI DAN SKOP BAGI PEROLEHAN PERKHIDMATAN BEKALAN BAHAN MENTAH, BASAH DAN KERING DI BAWAH KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA
Dimaklumkan bahawa Bahagian Perolehan (BPL) telah mengambil inisiatif untuk menyediakan templat dokumen kontrak perjanjian termasuk surat setuju terima (SST), spesifikasi dan skop yang standard bagi perolehan bekalan dan perkhidmatan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) untuk tujuan penyeragaman sekali gus melancarkan urusan semakan draf kontrak oleh pihak Pejabat Penasihat Undang-undang (PUU).
Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :-
PERMOHONAN TUNTUTAN PELARASAN BANTUAN PERSEKOLAHAN KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA TAHUN 2025
Merujuk kepada SPK Bil.1 Tahun 2021 (Bab C): PROSEDUR TUNTUTAN PELARASAN, semua sekolah adalah WAJIB melaksanakan tindakan pelarasan peruntukan sebenar yang layak diterima oleh sekolah bagi tahun semasa berdasarkan enrolmen murid pada 28hb Mei 2025 memandangkan 1 Jun 2025 adalah dalam tempoh Cuti Penggal 1 Sesi Persekolahan Tahun 2025/2026. Pelarasan ini dibuat bagi memastikan tidak berlaku keciciran, pembetulan atau pindaan data selepas tarikh penutupan Sistem e-Bantuan (Sistem eB).
Sila muat turun untuk maklumat lanjut : -
PEMBERITAHUAN PIC UNTUK DAERAH-DAERAH BAGI URUSAN SISTEM ESPKWS DAN AKAUN SEKOLAH
Adalah dimaklumkan bahawa segala urusan akaun sekolah termasuk sistem eSpkws dibahagikan mengikut PIC daerah masing-masing.
Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :-
PEMBERITAHUAN PIC UNTUK DAERAH-DAERAH BAGI URUSAN SISTEM ESPKWS DAN AKAUN SEKOLAH
Jika terdapat sebarang kemusykilan sila hubungi ke pegawai meja daerah masing-masing :-