PERMOHONAN BANTUAN PERSEKOLAHAN KHUSUS ASRAMA BAGI BANTUAN MAKANAN ASRAMA SERTA BANTUAN PERJALANAN DAN PENGANGKUTAN MURID ASRAMA, KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA TAHUN 2025

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera,
 
Untuk makluman, Semua Sekolah Kerajaan (SK) dan Sekolah Bantuan Kerajaan (SBK) perlu mengemukakan permohonan tuntutan pelarasan Bantuan Persekolahan Khusus Asrama (BP Khusus Asrama) iaitu Bantuan Makanan Asrama (BMA) serta Bantuan Perjalanan dan Pengangkutan Murid Asrama (PPM), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) bagi tahun 2025 berdasarkan data perbezaan enrolmen murid pada 1 Oktober 2024 dengan enrolmen murid pada 28 Mei 2025.
 
Untuk makluman pihak sekolah, tarikh akhir penghantaran Borang Tuntutan Bantuan Persekolahan Khusus Asrama (TBPKA) ke Unit Akaun, JPN Kedah adalah pada @ sebelum 19 Jun 2025.
 
Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :-

Read more: PERMOHONAN BANTUAN PERSEKOLAHAN KHUSUS ASRAMA BAGI BANTUAN MAKANAN ASRAMA SERTA BANTUAN PERJALANAN...

PEMAKLUMAN TARIKH AKHIR PENGHANTARAN BORANG TUNTUTAN PELARASAN BANTUAN PERSEKOLAHAN (PCG) 2025 - 19/06/2025

Merujuk kepada SPK Bil.1 Tahun 2021 (Bab C): PROSEDUR TUNTUTAN PELARASAN, semua sekolah adalah WAJIB melaksanakan tindakan pelarasan peruntukan sebenar yang layak diterima oleh sekolah bagi tahun semasa berdasarkan enrolmen murid pada 28hb Mei 2025 memandangkan 1 Jun 2025 adalah dalam tempoh Cuti Penggal 1 Sesi Persekolahan Tahun 2025/2026. Pelarasan ini dibuat bagi memastikan tidak berlaku keciciran, pembetulan atau pindaan data selepas tarikh penutupan Sistem e-Bantuan (Sistem eB).

Untuk makluman pihak sekolah, tarikh akhir penghantaran Borang Tuntutan Pelarasan Bantuan Sekolah (PCG) Tahun 2025 ke Unit Akaun, JPN Kedah adalah pada @ sebelum 19 Jun 2025.

Pihak sekolah perlu mengambil perhatian bahawa selepas tarikh akhir penghantaran, pihak kami TIDAK AKAN MEMPERTIMBANGKAN sebarang kes keciciran data tuntutan pelarasan untuk pembayaran. PTJ berkenaan hendaklah bertanggungjawab sepenuhnya terhadap implikasi keciciran tersebut.

Sila muat turun untuk maklumat lanjut : - 

Read more: PEMAKLUMAN TARIKH AKHIR PENGHANTARAN BORANG TUNTUTAN PELARASAN BANTUAN PERSEKOLAHAN (PCG) 2025 -...

TEMPLAT KONTRAK PERJANJIAN, SURAT SETUJU TERIMA, SPESIFIKASI DAN SKOP BAGI PEROLEHAN PERKHIDMATAN BEKALAN BAHAN MENTAH, BASAH DAN KERING DI BAWAH KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA

Dimaklumkan bahawa Bahagian Perolehan (BPL) telah mengambil inisiatif untuk menyediakan templat dokumen kontrak perjanjian termasuk surat setuju terima (SST), spesifikasi dan skop yang standard bagi perolehan bekalan dan perkhidmatan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) untuk tujuan penyeragaman sekali gus melancarkan urusan semakan draf kontrak oleh pihak Pejabat Penasihat Undang-undang (PUU).

Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :-

Read more: TEMPLAT KONTRAK PERJANJIAN, SURAT SETUJU TERIMA, SPESIFIKASI DAN SKOP BAGI PEROLEHAN PERKHIDMATAN...

PERMOHONAN TUNTUTAN PELARASAN BANTUAN PERSEKOLAHAN KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA TAHUN 2025

Merujuk kepada SPK Bil.1 Tahun 2021 (Bab C): PROSEDUR TUNTUTAN PELARASAN, semua sekolah adalah WAJIB melaksanakan tindakan pelarasan peruntukan sebenar yang layak diterima oleh sekolah bagi tahun semasa berdasarkan enrolmen murid pada 28hb Mei 2025 memandangkan 1 Jun 2025 adalah dalam tempoh Cuti Penggal 1 Sesi Persekolahan Tahun 2025/2026. Pelarasan ini dibuat bagi memastikan tidak berlaku keciciran, pembetulan atau pindaan data selepas tarikh penutupan Sistem e-Bantuan (Sistem eB).

Sila muat turun untuk maklumat lanjut : - 

Read more: PERMOHONAN TUNTUTAN PELARASAN BANTUAN PERSEKOLAHAN KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA TAHUN 2025

PEMBERITAHUAN PIC UNTUK DAERAH-DAERAH BAGI URUSAN SISTEM ESPKWS DAN AKAUN SEKOLAH

Adalah dimaklumkan bahawa segala urusan akaun sekolah termasuk sistem eSpkws dibahagikan mengikut PIC daerah masing-masing.

Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :- 

PEMBERITAHUAN PIC UNTUK DAERAH-DAERAH BAGI URUSAN SISTEM ESPKWS DAN AKAUN SEKOLAH

Jika terdapat sebarang kemusykilan sila hubungi ke pegawai meja daerah masing-masing :-

 

NAMA

 DAERAH

TELEFON

EMAIL

NURUL AINI BINTI ABDUL JALIL

KUBANG PASU/PENDANG 04-7404106

   nurulaini.abdjalil@moe.gov.my

 BAZLINA BINTI BAKAR

 BALING/SIK

047404106

bazlina.bakar@moe.gov.my

 SUHAIDA BINTI IBRAHIM

 KUALA MUDA

047404119

suhaida.ibrahim@moe.gov.my 

NURUL SYAFINAZ BINTI ROMLI

KOTA SETAR

047404119

syafinaz.romli@moe.gov.my

MOHD TARMIZI BIN ZAINAL ABIDIN

 KULIM BANDAR BAHARU

047404098

tarmizizainal@moe.gov.my 

NORSHUHADA BINTI SHAMSUDIN

LANGKAWI/PDG TERAP/YAN

047404098

shuhada.shamsudin@moe.gov.my

 
Kerjasama dan perhatian Tuan/Puan berhubung perkara ini amat dihargai.

Page 1 of 32

  • Start
  • Prev
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Next
  • End