Merujuk kepada SPK Bil.1 Tahun 2021 (Bab C): PROSEDUR TUNTUTAN PELARASAN, semua sekolah adalah WAJIB melaksanakan tindakan pelarasan peruntukan sebenar yang layak diterima oleh sekolah bagi tahun semasa berdasarkan enrolmen murid pada 28hb Mei 2025 memandangkan 1 Jun 2025 adalah dalam tempoh Cuti Penggal 1 Sesi Persekolahan Tahun 2025/2026. Pelarasan ini dibuat bagi memastikan tidak berlaku keciciran, pembetulan atau pindaan data selepas tarikh penutupan Sistem e-Bantuan (Sistem eB).
Untuk makluman pihak sekolah, tarikh akhir penghantaran Borang Tuntutan Pelarasan Bantuan Sekolah (PCG) Tahun 2025 ke Unit Akaun, JPN Kedah adalah pada @ sebelum 19 Jun 2025.
Pihak sekolah perlu mengambil perhatian bahawa selepas tarikh akhir penghantaran, pihak kami TIDAK AKAN MEMPERTIMBANGKAN sebarang kes keciciran data tuntutan pelarasan untuk pembayaran. PTJ berkenaan hendaklah bertanggungjawab sepenuhnya terhadap implikasi keciciran tersebut.
Sila muat turun untuk maklumat lanjut : -
Dimaklumkan bahawa Bahagian Perolehan (BPL) telah mengambil inisiatif untuk menyediakan templat dokumen kontrak perjanjian termasuk surat setuju terima (SST), spesifikasi dan skop yang standard bagi perolehan bekalan dan perkhidmatan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) untuk tujuan penyeragaman sekali gus melancarkan urusan semakan draf kontrak oleh pihak Pejabat Penasihat Undang-undang (PUU).
Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :-
Merujuk kepada SPK Bil.1 Tahun 2021 (Bab C): PROSEDUR TUNTUTAN PELARASAN, semua sekolah adalah WAJIB melaksanakan tindakan pelarasan peruntukan sebenar yang layak diterima oleh sekolah bagi tahun semasa berdasarkan enrolmen murid pada 28hb Mei 2025 memandangkan 1 Jun 2025 adalah dalam tempoh Cuti Penggal 1 Sesi Persekolahan Tahun 2025/2026. Pelarasan ini dibuat bagi memastikan tidak berlaku keciciran, pembetulan atau pindaan data selepas tarikh penutupan Sistem e-Bantuan (Sistem eB).
Sila muat turun untuk maklumat lanjut : -
Adalah dimaklumkan bahawa segala urusan akaun sekolah termasuk sistem eSpkws dibahagikan mengikut PIC daerah masing-masing.
Sila muat turun surat untuk maklumat lanjut :-
PEMBERITAHUAN PIC UNTUK DAERAH-DAERAH BAGI URUSAN SISTEM ESPKWS DAN AKAUN SEKOLAH
Jika terdapat sebarang kemusykilan sila hubungi ke pegawai meja daerah masing-masing :-
NAMA |
DAERAH |
TELEFON |
|
NURUL AINI BINTI ABDUL JALIL |
KUBANG PASU/PENDANG | 04-7404106 | |
BAZLINA BINTI BAKAR |
BALING/SIK |
047404106 |
|
SUHAIDA BINTI IBRAHIM |
KUALA MUDA |
047404119 |
|
NURUL SYAFINAZ BINTI ROMLI |
KOTA SETAR |
047404119 |
|
MOHD TARMIZI BIN ZAINAL ABIDIN |
KULIM BANDAR BAHARU |
047404098 |
tarmizizainal@moe.gov.my |
NORSHUHADA BINTI SHAMSUDIN |
LANGKAWI/PDG TERAP/YAN |
047404098 |